Aplikacja „Moja Komenda” – Policja On-line - Aktualności - KPP Nowa Sól

Aktualności

Strona znajduje się w archiwum.

Aplikacja „Moja Komenda” – Policja On-line

W województwie lubuskim funkcjonuje aplikacja „Moja Komenda”. Jest to elektroniczny dostęp do najpotrzebniejszych dla społeczeństwa informacji dotyczących policjantów pierwszego kontaktu czyli dzielnicowych. To nowy sposób komunikacji z funkcjonariuszami i ułatwienie kontaktu z policjantem. Informacja o aplikacji jest rozpowszechniania między innymi w szkołach, by dotarła do uczniów oraz ich rodziców.

Pojawienie się aplikacji „Moja Komenda” jest znakiem czasów. Młodzi ludzie (chociaż nie tylko) „żyją w sieci” – co znaczy, że przeważającą część swoich spraw załatwiają poprzez internet. Dziś online robione są zakupy, zawierane są umowy, opłacane rachunki czy też zawierane znajomości. Od września 2016 roku wychodząc naprzeciw oraz idąc z potrzebą czasów, istnieje także kontakt online z Policją. Aplikacja ułatwia kontakt i współpracę z mieszkańcami. Poprzez „Moją Komendę” ustalić można bardzo szybko kto jest dzielnicowym czy też pod kogo dany rejon podlega. Aplikacja potrafi wskazać gdzie w danym regionie jest najbliższa jednostka policji z określeniem odległości oraz mapą. W sytuacjach kiedy zgubimy się aplikacja może nam pomóc odnaleźć się wskazując kierunek oraz kierując do najbliższej jednostki Policji.

Podczas spotkań z rodzicami na zebraniach szkolnych, a także podczas spotkań z uczniami przedstawiane są zalety korzystania z aplikacji. Policjanci pokazują jak prosto i szybko zainstalować „Moją Komendę” a także jak intuicyjne jest korzystanie z niej. Nie jest to jedyna forma elektronicznego kontaktu z Policją, jaką jest prezentowana na spotkaniach. Propagowana jest także stale rozwijająca się Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa poprzez którą można poinformować mundurowych o problemach w naszym rejonie. Na mapie można zaznaczyć spożywanie alkoholu w miejscach publicznych, akty wandalizmu, łamanie przepisów drogowych, a także wielu innych sytuacjach, które są uciążliwe dla społeczeństwa. Warto przypomnieć, iż nie jest to zgłoszenie o sytuacji pilnej, kiedy potrzebny jest przyjazd funkcjonariuszy, ponieważ do tego nadal służą telefony alarmowe 997 oraz 112. Zgłoszenia są jednak zawsze weryfikowane przez funkcjonariuszy i to wielokrotnie w różnych porach dnia. Lubuscy policjanci zachęcają i polecają tą formę kontaktu. Wraz z rozwojem programu Dzielnicowy Bliżej Nas, przybliża to Policję społeczeństwu, a współpraca sprawia, że jest bezpieczniej.